Przygotowanie powietrza

Blok przygotowania powietrza FRL

Zespoły do przygotowania sprężonego powietrza odgrywają kluczową rolę w wydajności produkcji. Złożone są z kombinacji różnych urządzeń w dwóch typoszeregach.
Blok przygotowania powietrza FRL (ang. filter, regulator, lubricator) składa się z filtra powietrza i naolejacza. Powietrze początkowo trafia do filtra, zostaje oczyszczone z cząstek stałych i wody, następnie zostaje wzbogacone mgłą olejową. Dzięki temu można prosto i szybko poprawić jakość sprężonego powietrza. Blok przygotowania powietrza zbudowany jest modułowo. Zapewnia to wymienność elementów w obrębie danej serii.
Podczas zamawiania odpowiedniego bloku przygotowania powietrza, należy wziąć pod uwagę: rozmiar, gwint, stopień filtracji, zakres regulacji, system skondensowanego wydmuchu i sposób uzupełniania oleju.

Reduktor, filtr, filtroreduktor, smarownica

Reduktor kontroluje ciśnienie sprężonego powietrza w układzie pneumatycznym. Reguluje ciśnienie powietrza dostarczanego do dalszych urządzeń. To urządzenie jest szczególnie potrzebne do zastosowań związanych z zasilaniem płynów, takich jak pistolety do przedmuchiwania, cylindry pneumatyczne i zawory logiczne powietrza. Regulatory są również nazywane zaworami redukującymi ciśnienie. W ofercie Pneumatyka Łódź Sp. z o.o. znajdą Państwo m.in. serię reduktorów Blue Line. To ekonomiczne rozwiązanie dla zastosowań przemysłowych i warsztatowych, filtroreduktory o rozmiarach przyłączy: 1/8″ 1/4″, 3/8″, 1/2″, 3/4″ i 1″. Posiadamy filtry, reduktory, smarownice i kopułki do nich w wielu wariantach.

Zawór odcinający, jednostka powolnego startu

W naszej ofercie znajdują się zawory pneumatyczne i elektromagnetyczne. Zastosowania zaworów elektromagnetycznych obejmują szeroki zakres ustawień przemysłowych, w tym ogólne sterowanie włącz-wyłącz, pętle sterowania zakładem, systemy sterowania procesem i różne aplikacje producentów oryginalnego sprzętu. Zawory powolnego startu to elementy bezpieczeństwa w układach pneumatyki. Stosowane są do ochrony przed gwałtownym uruchomieniem układu pneumatycznego z pełnym ciśnieniem. Zawory powolnego startu (soft-start) są zwykle montowane w stacjach (blokach) przygotowania powietrza (FRL).